bilety teatr Warszawa

Spektakle w Warszawie z 2019 roku, które trzeba zobaczyć

Fot. K. Kural, mat. prasowe Och -Teatru

Spektakle w Warszawie w 2019 roku to mieszanka różnorodnych ról, inscenizacyjnych pomysłów i znakomitych tekstów teatralnych. Rok 2019 w stołecznych teatrach obfitował w kilka fantastycznych premier teatralnych. Specjalnie dla Was, wybraliśmy najlepsze spektakle w Warszawie, które koniecznie musicie zobaczyć.

„NOWY YORK. PROHIBICJA”, TEATR MUZYCZNY ROMA

Aktorka Katarzyna Zielińska wyprodukowała spektakl „Nowy York. Prohibicja”. Spektakl w reżyserii Łukasza Kosa to muzyczna opowieść, która rozgrywa się w latach 20. ubiegłego wieku, w Nowym Yorku. Spektakl zachwyca kreacjami aktorskimi Katarzyny Zielińskiej, Kacpra Kuszewskiego i Marcina Przybylskiego, którzy znakomicie tańczą i śpiewają. Spektakl „Nowy Jork. Prohibicja” czerpiący garściami z piosenki aktorskiej, kabaretu i musicalu, to teatralne emocje na najwyższym poziomie i wysoki poziom zawodowstwa.

nowy york prohibicja

„Nowy York. Prohibicja”, fot. mat. prasowe teatru

„WSTYD”, TEATR WSPÓŁCZESNY

Na małej scenie Teatru Współczesnego w Warszawie przygotowano spektakl „Wstyd”, którego autorem jest Marek Modzelewski, ceniony polski dramatopisarz, na co dzień pracujący jako radiolog w jednym z warszawskich szpitali. Pan Młody ucieka sprzed ołtarza. Rodzice Państwa Młodych spotykają się na zapleczu sali weselnej, aby porozmawiać…”Wstyd” to tragikomiczna sztuka poruszająca ważne problemy społeczne. Jej bohaterami są dwie pary, pochodzące z różnych warstw społecznych. Spektakl w reżyserii Wojciecha Malajkata to przede wszystkim genialne role: Izy Kuny, Agnieszki Suchory, Jacka Braciaka i Mariusza Jakusa. Koniecznie zobaczcie.

wstyd

„Wstyd”, Fot. M. Hueckel, mat. prasowe teatru

„STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW”, OCH-TEATR

Na afiszu Och-Teatru teatralna wersja filmu Petera Weira, „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” w reżyserii Piotra Ratajczaka. Do Akademii Weltona, męskiej szkoły z tradycjami przybywa ekscentryczny nauczyciel (Wojciech Malajkat), który przeciwstawia się zasadom panującym w szkole. Zachwycają choreograficzne wstawki w rytm klubowych dźwięków, znakomity przekład Bartosza Wierzbięty, oraz wspaniałe role całego zespołu. W jednej z głównych ról idol polskich dziewczyn Maciej Musiał. To w tej chwili jeden z najlepszych spektakli w Warszawie.

"Stowarzyszenie Umarłych Poetów"

„Stowarzyszenie umarłych poetów”, Fot. K. Kural, mat. prasowe teatru

„ROCK OF AGES”, TEATR SYRENA

„Rock of Ages” to przebój londyńskiego West Endu i Broadwayu. To oparty na klasycznych rockowych przebojach lat 80. musical, którego akcja rozgrywa się w „rockowej dziupli” w Las Vegas. Spektakl w Teatrze Syrena w reżyserii Jacka Mikołajczyka to znakomite role Rafała Szatana i Przemysława Glapińskiego, świetna muzyka (przeboje m.in. Europe, Foreigner) i dynamiczna choreografia. Ten spektakl to rockowa jazda bez trzymanki, z niewybrednymi żartami i rockową energią całego zespołu.

„Rock of Ages”, Fot. K. Schubert, mat. prasowe teatru

„ŁOWCA”, TEATR ATENEUM

„Łowca” to sprawnie skrojony thriller, ze świetnie napisanymi rolami, pełen zaskakujących zwrotów akcji i niezwykłym zakończeniem. Akcja „Łowcy” rozgrywa się na farmie Sama (Tomasz Schuchardt) i Judyty (Emila Komarnicka – Klynstra) w otoczeniu lasów i pięknej przyrody. Pewnego dnia w ich domu pojawia się tajemniczy mężczyzna… Reżyserowi Wojciechowi Urbańskiemu udało się stworzyć niepokojący, mający swój niepowtarzalny klimat spektakl. W jednej z głównych ról Adrian Zaremba w roli tajemniczego mężczyzny. Koniecznie zapamiętajcie to nazwisko! Każde jego pojawienie się na scenie wywołuję u widzów „ciarki na plecach”.

„BOŻE MÓJ!”, TEATR POLONIA

„Boże Mój!” to niezwykła sztuka. Do psycholog wychowującej autystyczne dziecko przychodzi tajemniczy Pan. B, który chce natychmiast przejść psychoterapie. Tajemniczy Pan. B przedstawi się jako Bóg, który nie ma siły już panować nad światem. Poruszający, nie pozbawiony humoru, tekst izraelskiej autorki Anat Gov, porusza ważne pytania o kondycję współczesnego świata. W spektaklu znakomite role zagrali Maria Seweryn, Krzysztof Pluskota i Ignacy Liss w roli autystycznego dziecka.

boże moj

„Boże Mój!”, Fot. K. Kural -Sadowska, mat. prasowe teatru

„PIĘKNA LUCYNDA”, TEATR 6. PIĘTRO

„Piękna Lucynda” Mariana Hemara to pastisz sztuki Józefa Bielawskiego „Natręci”, pierwszej polskiej komedii napisanej w języku polskim w 1765 roku. Spektakl w Teatrze 6. piętro w reżyserii Eugeniusza Korina to teatralny majstersztyk. Na scenie plejada polskich aktorów m.in.: Adrianna Kalska, Mikołaj Roznerski, Joanna Liszowska, Rafał Królikowski, Hanna Śleszyńska, Piotr Gąsowski, Krzysztof Tyniec, Magdalena Zawadzka, Dorota Stalińska, Kazimierz Kaczor. Aktorzy doskonale radzą sobie w konwencji pastiszu, bawią się różnymi gatunkami komedii, świetnie śpiewają i wykonują układy taneczne.

„Piękna Lucynda”, fot. mat. teatru

„AIDA”, TEATR MUZYCZNY ROMA

„Aida” to musical skomponowany przez Eltona Johna. To historia zakazanej miłości, rozgrywającej się w czasach starożytnego Egiptu. „Aida” w Romie w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego to wysmakowany wizualnie spektakl, który zachwyca znakomitą choreografią, scenografią oraz wspaniałymi musicalowymi rolami: Anastazji Simińskiej, Zofii Nowakowskiej i Marcina Franca.

Musical „Aida”, Fot. Kajus W. Pyrz

„DAMA KAMELIOWA”, TEATR WIELKI – OPERA NARODOWA

„Dama Kameliowa” to balet Johna Neumeiera, według powieści Aleksandra Dumasa (syna). Marie Duplessis, nazwana Damą kameliową, to najsłynniejszą kurtyzana w historii kultury. „Dama kameliowa” Neumeiera jest pozycją klasyczną, która w ciągu czterdziestu lat od premiery weszła do kanonu światowych scen. Spektakl w Teatrze Wielkim to doskonałe widowisko, które warto zobaczyć.

Maciej Łukomski

Przeczytaj więcej o najlepszych spektaklach w Warszawie:

„Aida”w Teatrze Muzycznym Roma. Recenzja spektaklu

„Wstyd” w Teatrze Współczesnym: „Hej wesele tańcowało, grało i śpiewało”. Recenzja

„Piękna Lucynda” w Teatrze 6. piętro. Recenzja

„Rock of Ages” w Teatrze Syrena: Rockowy czad. Recenzja.

„Boże Mój !” w Teatrze Polonia: Kiedy Bóg przychodzi do terapeuty. Recenzja spektaklu

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.